• Soru Sor
• Duygu durumlarım çok değişiyor.
Duygu durumlarım çok değişiyor.
20 yaşındayım. Cinsiyetim kız. Çok hızlı öfkelenen birisiyim. Duygusal bir yapım var. Bazen çok mutlu ve özgüvenli hissederken bazen çok değersiz hissedip ağladığım oluyor. Kendimi hayatta konumlandıramıyorum. Hiçbir işe yaramayan, kimsenin değer vermediği bir aptal gibi hissediyorum ama bunları asla dışarı yansıtmıyorum. Hatta etrafımdakiler benim özgüvenli ve bazen de egoist olduğumu bile söylüyorlar ama durum öyle değil. Ağladığımı kimse bilmez genelde geceleri ağlarım ve sabah belli etmem. Arkadaşlarımdan da uzaklaştım hiçbir arkadaşım yok. Bu hayata tek başına ve görünmez biri gibi devam ediyorum sanki. Yaklaşık 2 senedir böyle hissediyorum. İntihar gibi düşüncelere girmiştim bir zamanlar fakat imanımın güçlenmesi sebebiyle artık öyle şeyler düşünmüyorum. Sadece keşke doğmasaydım diyorum. Çünkü artık içimde mutlu olma isteği bile kalmadı. Sadece yaşamımın sonlanacağı günü bekliyorum...
9 Temmuz 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Öncelikle merhabalar. İntihar düşünceleri ve ölme isteği hayattan umudumuzu kestiğimizde ve gelecekten artık ümidimizi kestiğimizde oluşur. Yaşınız itibariyle ergenliğin hormonal etkilerini hala bir parça hissediyor olabilirsiniz. Yine genç yaşta, bir diğer deyişle hayatın başında olmanın getirdiği bir belirsizlik de söz konusu olabilir. Bu yaşlarda hiçbir şey kesin değildir ve gelecek yıllar oldukça belirsizdir; dolayısıyla bu durum ümitsizlikle, iyi bir şeylerin olacağına dair inancın yitirilmesiyle birleştiğinde yaşamaya değer hiçbir şeyin olmadığını düşündürebilir. Oysa hayatın başında olmak kendimizi, kimliğimizi, isteklerimizi, hedeflerimizi keşfetmenin de en uygun zamanıdır. Hiçbir şey için geç kalınmamıştır, tüm hedefler için hala zaman vardır. Bu süreçte kendinize zaman tanıyın. Hayatta herkes kaybolduğunu hissettiği, hayatı anlamlandıramadığı hatta umudunu kaybettiği dönemlerden geçebilir. Yeter ki kendinize bir amaç edinin. O amacı gerçekleştirmek için şu an ne yapmanız gerekiyor ise onlara odaklanın; iyi gelecektir..
29 Temmuz 2021