Bütün Parçaların Toplamından Fazla Bir Şeydir ve Holistik Terapi

Ünlü Gestalt psikoloğu Kurt Koffka'nın bu sözü aslında holistik bakış açısını özetlemektedir. İşte holistik terapi veya holistik sağlık da bu felsefe üzerine temellenmiş, hastalıkların daha meydana gelmeden önlenmesini hedefleyen bir tedavi şeklidir. Kelime anlamı olarak "bütüncül terapi" olarak çevrilebilecek holistik terapi, bütünü anlamak için parçaları anlamak yetmez, bütün parçalardan bağımsız değerlendirilmelidir yaklaşımına sahiptir. Peki nedir bu holistik terapi, gelin inceleyelim;

1. Her hastalığın ya da sağlık sorununun mutlaka duygusal ya da zihinsel bir nedeni vardır.

2. İnsanlar beden, zihin ve ruhun karşılıklı etkileşimi altındadır.

3. Hastalık/sorunlar kişinin "yeni duruma uyum" eksikliğinden kaynaklanır.

4. Hastalık/sorun kişinin kendisini geliştirmesi, sorunlu alanlarını, eksiklerini görmesi ve kendisini yenilemesi için bir fırsattır.

5. İnsanlar sorunun/hastalığın zihinsel nedenlerini değiştiremedikleri sürece, o anda hastalıkla ilgili bir iyileşme sağlansa bile, hastalık ilerde tekrarlanacak veya yeni bir hastalık ortaya çıkacaktır.

6. Öfke, suçluluk, değersizlik, korku gibi olumsuz duyguların uzun süre baskılanması bedende er yada geç hastalık yaratır.

7. Holistik sağlık tüm yaşamı kapsar.

8. Holistik yöntemler doğal terapileri kapsamaktadır ve yan etkileri yoktur. Bu yöntemlerden bazıları; nefes teknikleri, meditasyon, yoga, aromaterapi, EFT, hipnoz, imajinasyon, sanat terapisidir.

9. Holistik yöntemler tıbbın alternatifi değildir. Ancak tamamlayıcısı olabilir.

Bu konuyla ilgili ayrıntılı bilgi, destek ve ya online terapi almak isterseniz bana psikologofisi.com  sayfasından ulaşabilirsiniz. Sağlıklı günler dilerim :)

Online Psikologlar
konuşmak için hazır

• Görüntülü, sesli ya da mesajlaşarak görüşün